Kulturmarken Award Europäische Kulturtourismusregion 2017 #urbanana_alle Gewinner

04.12.2017

European Cultural Brand Award for North Rhine-Westphalia’s cities project #urbanana

A jury of experts praised the development of new partnerships with local scene media and the promotion of collaboration between creatives and the tourism industry.

Autor: Julia Bauer

The project, “NRW als Destination für Urban Lifestyle und Szene”, or #urbanana, has won the most important award in culture marketing. At the Cultural Brands Gala „Night of Cultural Brands“ in Berlin, the community project from North Rhine-Westphalia was presented with the “European Cultural Tourism Region 2017” award.

The goal of this EU-funded project, which is run by Tourismus NRW together with KölnTourismus, Düsseldorf Tourismus and Ruhr Tourismus, is to network the creative industries and tourism, and to promote shared communication using different formats. The idea appears to be working. When the award was presented on 9 November 2017, the jury of experts praised the development of new partnerships with local scene media in NRW in particular, as well as the promotion of cooperation between creatives and the tourism industry and the urban community.

The Cultural Brand Awards are presented to service providers, investors and tourism regions every year in seven competition categories for the best marketing strategies from the culture sector.

Internet: www.nrw-tourism.com/urbanana | http://cultural-brands.com

IHR KONTAKT

Jan-Paul Laarmann

Produktmanager Städtetourismus, Projektleiter "NRW als Destination für Urban Lifestyle und Szene"
Völklinger Straße 4, 40219 Düsseldorf
Telefon: +49 (0) 211 91 320 -510
Telefax: +49 (0) 211 91 320 -555

Valeria Melis

Projektreferentin "Gutes aus NRW genießen" & "NRW als Destination für Urban Lifestyle und Szene"
Völklinger Straße 4, 40219 Düsseldorf
Telefon: +49 (0) 211 91 320 -532
Telefax: +49 (0) 211 91 320 -555

WEITERE INFORMATIONEN

18.07.2018

Neu in Winterberg: Rasant rodeln ohne Schnee

Zur NRW-Tournews

17.07.2018

Tourismus NRW gibt digitales Magazin zum Thema Barrierefreiheit heraus

Zur Pressemitteilung

13.07.2018

Neues Trendmagazin rückt Barrierefreiheit in den Fokus

Zur Branchennews

20.07.2018

Ein dickes #ff für das Projekt @katzensprung_de! Auf der neuen Website werden nachhaltige, oft actionreiche Urlaubs… https://t.co/sOY3OC6gaa

Tourismus NRW auf Twitter folgen

20.07.2018

Lust auf einen popkulturellen Streifzug durch #Köln? Wir laden Journalisten am 14. August zu einer exklusiven Tour… https://t.co/Hu2tYulz7G

Tourismus NRW auf Twitter folgen

18.07.2018

Kölner Hotel ohne Mitarbeiter erhält Digital Leader Award

Zur NRW-Tournews

19.07.2018

Ein Hotel so ganz ohne Mitarbeiter vor Ort? Gibt's. Die Macher des Koncept Hotels in #Köln verstehen ihr Haus als A… https://t.co/IXCdpReogu

Tourismus NRW auf Twitter folgen