26.06.2017

English-language hotspot guides offer visitors #urbanana tips on urban art, music, fashion and food

Three new city magazines offer tips for trendy locations and events in Düsseldorf, Cologne and cities in the Ruhr area.

Autor: Julia Bauer

Where can you find inspiring locations, trendy cafés and designer shops, or all kinds of art festivals? Three new English-language city magazines offer tips for trendy locations and events in Düsseldorf, Cologne and cities in the Ruhr area. Creative minds and local patriots present their favourite spots – on paper and online. Recommendations range from fashion to urban art, design to music.

The magazines, “The Dorf – The Mag”, “Kontermag” and “hidden Cologne” and their online versions, were created as part of the #urbanana project, and are the first city magazines in NRW to be produced in English. The aim of the joint project involving Tourismus NRW, Köln Tourismus, Düsseldorf Tourismus and Ruhr Tourismus, is to further develop urban tourism in NRW and to raise the profile of the metropolitan area  and its urban hotspots – which looks like a banana on the map – among international travellers.

The new city magazines are now available online at www.nrw-tourism.com/brochures

IHR KONTAKT

WEITERE INFORMATIONEN

19.07.2017

Bochum unterirdisch: Tour führt unter die Jahrhunderthalle

Zur NRW-Tournews

29.06.2017

Start der Tour de France im Radfahrland Nummer eins

Zur Pressemitteilung

24.07.2017

Essen: Halbjahresbilanz der "Grünen Hauptstadt Europas"

Zur Branchennews

24.07.2017

In Sachen NRW-Tourismus immer auf dem Laufenden bleiben mit unseren B2B und B2C Newslettern im Abo: https://t.co/TphY41cxGP #DeinNRW

Tourismus NRW auf Twitter folgen

24.07.2017

Janine Breuer-Kolo war für den WDR und Tourismus NRW mit dem Rad auf NRW-Tour: Ihre Erlebnisse jetzt bei Storifiy: https://t.co/R9N7mYwZaF

Tourismus NRW auf Twitter folgen

19.07.2017

Weltneuheit in Neuss: FunFußball-Platz eröffnet

Zur NRW-Tournews

24.07.2017

Bei Hotelbuchungen erhält die digitale Kommunikation klar den Vorzug, wie eine Studie der @TrustYou GmbH ergab https://t.co/HShGDotxtg

Tourismus NRW auf Twitter folgen